HEEL NEDERLAND VRAAGT HET ZICH AF: Een Huis Vol-gezin komt eindelijk met duidelijkheid over hun terugkeer

De Familie Verleg emigreerde twee jaar geleden naar Spanje. Tijdens het gesprek vertelde Pims vader over het leven van zijn familie daar.

Sprong in het diepe

Pim opent: “We vonden het in Nederland met vijf kinderen financieel en qua ruimte steeds krapper worden en besloten naar Spanje te emigreren. Daar hadden we altijd fijne vakanties en we vonden de mensen vriendelijk. Het traject was best spannend, omdat we weinig geld en ervaring hadden. Een sprong in het diepe.”

‘Voorlopig niet terug’

De Verlegjes wonen in Zuid-Spanje, in de bergen, lekker afgelegen. Ze genieten er volop. “Ik doe mijn best om een goede vader te zijn en mijn kinderen voor te bereiden op het volwassen leven. We hebben vijf zonen en één dochter. Ik was bang dat ik haar minder goed zou begrijpen, maar we hebben een heel goede band. Voor Vaderdag maken ze mooie tekeningen op school. En ze zeggen: ’Het is Vaderdag, dus papa mag kiezen wat we eten.’ Ik denk dat we het hier nog vaak gaan vieren, want voorlopig gaan we niet terug.”

Back to top button

Adblock Detected

DISABLE ADBLOCK TO VIEW THIS CONTENT!