Schietpartij bij Witte Huis, meerdere doden

ssaaa
Bij een schietpartij nabij het Witte Huis in de Verenigde Staten zijn meerdere mensen neergeschoten. Volgens RTL Nieuws, dat zich baseert op Amerikaanse media, zou het gaan om zeker twee leden van de Nationale Garde. De vermeende schutter is gearresteerd.
De gebeurtenis vond plaats in het centrum van Washington D.C, vlakbij het Witte Huis. De politie meldt via social media dat ze ter plaatse zijn. Mensen wordt geadviseerd om de omgeving te mijden.
Trump geïnformeerd

Bij de schietpartij, in de buurt van het metrostation Farragut, zijn zeker twee mensen neergeschoten. Nog eens drie mensen zijn naar het ziekenhuis gebracht.
De vermeende schutter is overmeesterd en aangehouden. Het Witte Huis is volgens Mirror in lockdown gegaan. Ook bij andere overheidsgebouwen in de buurt mogen mensen niet naar binnen of naar buiten.
De Amerikaanse president Donald Trump is op de hoogte gebracht van de ‘tragische situatie’. Hij was zelf niet aanwezig in het Witte Huis op het moment dat het gebeurde.
De gouverneur van West Virginia betuigt zijn medeleven op social media aan de familieleden van de neergeschoten personen.

“The animal that shot the two National Guardsmen, with both being critically wounded, and now in two separate hospitals, is also severely wounded, but regardless, will pay a very steep price. God bless our Great National Guard, and all of our Military and Law Enforcement. These

Gouverneur Patrick Morrisey schrijft: ”Het is met groot verdriet dat wij kunnen bevestigen dat beide leden van de West Virginia National Guard die eerder vandaag in Washington D.C. zijn neergeschoten, aan hun verwondingen zijn overleden.”
”Deze moedige West Virginians verloren hun leven in dienst van hun land. We staan in voortdurend contact met federale autoriteiten terwijl het onderzoek doorgaat.”
”Onze hele staat rouwt met hun families, hun dierbaren en de gemeenschap van de National Guard. West Virginia zal hun dienst en hun offer nooit vergeten, en wij zullen volledige verantwoording eisen voor deze afschuwelijke daad.”

It is with great sorrow that we can confirm both members of the West Virginia National Guard who were shot earlier today in Washington, DC have passed away from their injuries. These brave West Virginians lost their lives in the service of their country. We are in ongoing contact

In Washington D.C zijn al maanden troepen van de Nationale Garde aanwezig. President Donald Trump besloot hen in te zetten als onderdeel van de anti-misdaadcampagne in de hoofdstad. Ook in andere steden zijn troepen van de Nationale Garde.

Back to top button

Adblock Detected

DISABLE ADBLOCK TO VIEW THIS CONTENT!